Kada i kako skalirati Meta oglas bez pada prodaje i ROASa?

Šta je skalabilan meta oglas

Tabela sadržaja

Ako se pitaš šta je skalabilan Meta oglas i neznaš da proceniš kada treba krenuti sa skaliranjem kampanja onda je ovo tekst koji moraš pročitati do kraja!

Prati pažljivo, jer ću ti u toku blog posta dati i jedan poklon ebook sa pripremljenim uputstvom kako da uz pomoć veštačke inteligencije napišeš bolje oglase, sa potencijalom za skaliranje koristeći P.I.Ž.A. formulu.

Da li ti se dešavalo da kad god pokušaš da pojačaš prodaju preko Meta oglasa i počneš da podižeš budžete, prodaja ti na kraju padne umesto da raste srazmerno povećanju budžeta?

Ako jeste, bez brige, razumem ovaj problem i nisi sam u tome. 

Ja sam Marko i na osnovu više od 5 godina iskustva u Facebook i Instagram oglašavanju, sa preko 15M evra ostvarenog prometa za klijente na domaćem tržištu, mogu da tvrdim da je NAJVEĆI razlog ovom problemu to što nemaš dobro pripremljene oglase i od SAMOG starta NEMAJU potencijala za skaliranjem. 

Ovo se dešava skoro svima koji PRE SVEGA ne znaju kako da prepoznaju da li su njihovi oglasi UOPŠTE i spremni za skaliranje.

Pa zato, hajde prvo da razumemo šta je skalabilan oglas i koje kriterijume ovakav oglas mora da zadovolji. 

Skalabilan oglas u odnosu na sve ostale oglase u nalogu je onaj koji rezonuje sa velikim brojem ljudi koji dele istu želju, problem, frustraciju ili cilj.

To je oglas koji u sebi nosi poruku koju možeš da pustiš pred 1000 ili nekoliko 100tina hiljada ljudi i da i dalje imaš stabilan ROAS.

A do takvih oglasa se ne dolazi tek tako inspiracijom i iz glave, već detaljnim istraživanjem tržišta.

To znači da pre započinjanja kampanje moraš da znaš tačno šta tvoj kupac oseća i šta mu je najvažnije.

I da mu kroz kopirajterski pripremljenu skriptu, tvoju ponudu objasniš na način da jasno može videti kako će mu to što prodaješ pomoći i dovesti u stanje zadovoljstva jer je postigao željeni cilj da reši taj neki problem koji ga je mučio. 

Da bi bolje shvatio na koji način zapravo moraš razmišljati pre i tokom pripreme oglasa možeš pročitati ovaj blog post: Dokazan MINDSET za pisanje Meta oglasa koji će ti skalirati prodaju! MAPA od PROBLEMA do REŠENJA.

Ako tvoj oglas ne može da se prikaže većem broju ljudi bez pada performansi i samo ti jede budžet bez porasta u prodaji, onda to NIJE skalabilan oglas.

I to je jedan od glavnih razloga zašto ti prodaja stane čim probaš da skaliraš kampanju.

U ovom slučaju je najbolje da PRE nego što ugasiš taj aktivan oglas, da što pre kreneš u dublju analizu tvojih potencijalnih kupaca kako bi došao do više novih ideja i na koje sve NAČINE možeš bolje predstaviti tvoju ponudu, a da pogađa širu populaciju ljudi.

Zaprati moj Youtube kanal jer ću u narednim videima obajsniti kako to da radite, a za početak možeš pogledati OVAJ

Ukoliko želiš da pratiš da li ti oglasi pogađaju veću ili manju grupu ljudi, to možeš videti pomoću metrike “frequency rate” u ads manageru i trebalo bi da ciljaš da u poslednjih 7 dana freqency rate bude što bliži broju 1.

Ako je frequency rate izmedju 1 do 2 to znači da je u poslednjih 7 dana jedna osoba videla vaš oglas u proseku jednom do dva puta i ako sa povećavanjem budzeta održavate frequeny rate blizu 1 a da je cena po prodaji i ROAS zadovoljavajuć, znaci da je ciljna publika dovoljno velika za taj budzet i slobodno mozete početi sa postepenim povecavanjem za 20ak%. 

A ako je frequency rate dosta veći od 1, na primer oko 5-6, to znaci da je u poslednjih 7 dana osoba u proseku videla vaš oglas pet-šest puta.

Veći frequency rate ne mora nužno da znači da ne možete da skalirate oglas ako je cena po pradaji i ROAS dobar, ali ako sa povecavanjem budzeta cena po prodaji raste a ROAS pada i frekvencija prikaza oglasa raste znaci da udarate plafon u broju ljudi koji rezonuju sa tom porukom i trebalo bi da se što pre posvetite kreiranju varijacije i iteracije na osnovu analize nekog drugog winner oglasa tj pobednickog oglasa.

Nažalost, radeći audit za nekoliko desetina Meta naloga za oglašavanje primećujem da većina vlasnika online prodavnica koje promovišu svoj biznis misle da skaliranje znači samo podizanje dnevnog budžeta i da će se proporcionalno povećavati profit, ali to nije tako jednostavno.

Nije nemoguće, ali zahteva ozbiljan timski rad stručnjaka.

Ako želiš da naučiš kako da tvoje kampanje konačno počnu da rade i na većim budžetima, zaprati moj Youtube kanal jer ću u narednim objavama objasniti kako se pišu skalabilni oglasi, jer nisam uspeo da pokrijem sve u ovom tekstu. 

A ako želiš da to prepustiš stručnjacima, jer nemaš vremena i živaca da to radiš sam, imaš brend na koji ulažeš minimalno oko 5.000 evra mesečno na oglase, ali ne možeš da probiješ taj plafon bez pada profita sa druge strane, javi se da ti pomognemo sa skaliranjem.

I da, da ne zaboravim gratis ebook koji sam obećao na početku videa.

Ukoliko želiš da unaprediš copy svojih reklama i povećaš šanse da ih skaliraš, u ebooku se nalazi uputstvo kako da uz upotrebu AIDA modela i ChatGPT-a napišeš nove kvalitetnije verzije oglasa koje će bolje privući pažnju, zadržati interesovanje, probuditi želju za tvojom ponudom i pozovati korisnika na željenu akciju.

Link do ebooka je OVDE, a više o AIDA modelu i kako to da primeniš kod sebe možeš pogledati u ovom videu.

Šerujte na društvenim mrežama:

Ukoliko vam se dopao ovaj sadržaj, podelite ga na društvenim mrežama, sa svojim prijateljima, kako bi još neko saznao nešto korisno iz oblasti digitalnog marketinga. Hvala!

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Email

Prijavite se na naš
ultra koristan newsletter

Nemojte propustiti najnovije vesti i savete iz sveta digitalnog marketinga koje će vam sigurno mnogo značiti u razvoju vašeg online biznisa.

* Emailove ćemo slati na vašu email adresu s'vremena na vreme tokom meseca.