Kako naći klijente ili povećati prodaju pomoću ovih 7 proverenih digitalnih marketinških metoda?! +BONUS metoda

kako-naci-klijente-i-povecati-prodaju

Tabela sadržaja

Bilo da ste vlasnik malog preduzeća, marketinški stručnjak ili samo neko ko želi da poboljša svoje prisustvo na mreži poput influencera i content kreatora, ovaj blog post je upravo za vas jer će vam odgovoriti na veoma bitna pitanja kao što su: Kako naći klijente ili kako povećati prodaju.

Snažno online prisustvo je ključno za preduzeća svih veličina. Bez obzira da li želite da povećate svest o vašem brendu, generišete leadove ili povećate prodaju, ključ uspeha je u razumevanju i primeni dokazanih strategija i taktika digitalnog marketinga.

U ovom blogu ćemo preći kroz različite metode za povećanje vaše vidljivosti i prepoznatljivosti, uključujući važnost posedovanja digitalnih „nekretnina“ poput websajta i profila na društvenim mrežama, optimizaciju za pretraživače (SEO), plaćeno oglašavanje, content marketing, email marketing, kao i čitanjem i razumevanjem analitike kako bi uz korišće prikupljenih podataka sve navedeno podigli na još viši nivo.

Takođe ću pisati o tome kako da efikasno koristite ove strategije za generisanje potencijalnih klijenata i podsticanje prodaje, a kroz naredne blogove i edukativne emailove (ukoliko se pretplatite na newsletter) pružaću praktične savete i primere koji će vam pomoći da sve navedeno sprovedete u delo.

Budite sigurni, da uz pravilan pristup i kvalitetno pripremljen marketing plan, možete efikasno da dosegnete svoju ciljnu publiku, povećate svest o brendu i povećate prihod za svoje poslovanje.

Dakle, bez obzira da li ste vlasnik malog preduzeća koji želi da svoje prisustvo na mreži podigne na viši nivo ili marketinški stručnjak koji želi da poboljša perofmanse projekata svojih klijenata kako bi ih duže zadržali, ovaj tekst će vam pružiti smernice i alate koji su vam potrebni da uvidite neke propuste i primenite nešto novo na svom online biznisu.

Kako naći klijente pomoću metode #1

Osnova svake digitalne marketinške strategije je websajt koji mora da je dobro dizajniran, prilagođen korisnicima i optimizovan za pretraživače kao što je na primer Google. Vaša web stranica je centar svih vaših napora u oblasti digitalnog marketinga i važno je da ostavi odličan prvi utisak na posetioce.

Web stranica je suštinski alat za preduzeća svih veličina, jer služi kao online izlog ili katalog za vaše proizvode ili usluge. Moj mentor za webdizajn je često umeo da kaže da na websajt treba gledati kao na još jednu prodavnicu ili prodavca koji radi 24/7, bez da odlazi na spavanje, godišnje odmore ili bolovanja.

Ko bi odbio da ima ovako nešto, zar ne?

S obzirom da se iz godine u godinu, a posebno nakon perioda korone, većina potrošača sada okreće internetu da bi istražila proizvode i usluge pre kupovine, što znači da je sada važnije nego ikada pre da imate veb sajt koju je lako pronaći i po kojom se u dva tri klika možete lako kretati do svake stranice.

Dobro dizajnirana web stranica takođe može pomoći da se uspostavi poverenje i kredibilitet kod potencijalnih kupaca. Web sajt profesionalnog izgleda sa sadržajem i slikama visokog kvaliteta može pomoći u izgradnji poverenja i pozicioniranja vašeg brenda kao ugledan i pouzdan izvora informacija iz vaše industrije.

Pored pružanja informacija potencijalnim kupcima, veb stranica se takođe može koristiti za generisanje potencijalnih klijenata i prodaja.

Uključivanjem poziva na akciju, kontakt formi i drugih elemenata fokusiranih na konverziju, možete podstaći posetioce da pruže korak dalje i postanu vaši kupci.

Štaviše, posedovanje veb stranice možete smatrati kao da posedujete nekretninu na internetu, koja vam pruža stalnu bazu na koju uvek možete da preusmerite kupce i potencijalne klijente, za razliku od 3rd party platformi kao što su društveni mediji.

Ukratko, web stranica je ključni deo svake digitalne marketinške strategije, jer služi kao osnova za sve vaše dalje napore na internetu. Pomaže u uspostavljanju poverenja i kredibiliteta, pruža dragocene informacije potencijalnim kupcima i može se koristiti za generisanje potencijalnih klijenata i prodaja.

Kako povećati prodaju pomoću metode #2

Još jedna ključna komponenta vašeg online prisustva su društvene mreže. Vođenje društvenih mreža kao što su Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, YouTube ili Tvitter pružaju mogućnost da se povežete sa vašom ciljnom publikom, izgradite brand awareness i usmerite saobraćaj na vašu web stranicu. Kreiranjem i objavljivanjem vrednog sadržaja na društvenim mrežama, možete se izgraditi kao autoritet od poverenja u svojoj industriji i povećati svoju vidljivost i prepoznatjivost.

Jedna od glavnih prednosti vođenja društvenih mreža je to što vam omogućavaju interakciju sa svojom publikom u realnom vremenu. Ovo može pomoći da se izgradi poverenje i kredibilitet kod vaših kupaca, jer oni mogu da vide da iza vašeg brenda stoji stvarna osoba. Pored toga, društvene mreže takođe pružaju odličnu priliku za povećanje vidljivosti i dosezanje šire publike. Kreiranjem i deljenjem vrednog sadržaja koji odgovara potrebama vaše ciljne publike, možete privući još više pratioca i izgraditi kvalitetnu zajednicu istomišljnika ili ljudi koji dele sličan problem gde ste vi neko ko taj problem može da reši.

Društvene mreže su takođe moćan alat za usmeravanje saobraćaja na vašu web stranicu. Postavljanjem linkova vašeg sajta u svoje postove na društvenim mrežama, možete usmeriti potencijalne kupce na vaš sajt i povećati šanse da vaš biznis bude još profitabilniji.

Ove platforme takođe pružaju biznisima odličnu priliku da upoznaju i razumeju svoju ciljnu publiku i prikupe uvid u njihovo ponašanje, probleme sa kojima se susreću i potrebe koje imaju. Platforme kao što su Facebook, Instagram, itd, imaju u sebi integrisanu analitiku koje pomažu da se uvidite performanse vaših postova i kako vaša publika reaguje na njih, što se može iskoristiti za bolje prilagođavanje vaših daljih marketinških planova i poboljšanje ROI-a tj. povrat u odnosu na uložen novac.

Ukratko, društvene mreže su važan deo svake digitalne marketinške strategije jer omogućavaju biznisima da se povežu sa svojom ciljnom publikom, izgrade svest o brendu i usmere saobraćaj na svoju sajt. Kreiranjem i deljenjem vrednog sadržaja, preduzeća svih veličina mogu da se postave kao autoritet od poverenja u svojoj industriji i steknu uvid kako njihova ciljna grupa razmišlja i šta zapravo želi.

Kako naći klijente pomoću metode #3

Sa vašom web stranicom i prisustvom na društvenim mrežama, spremni ste da počnete da istražujete i druge vidove oglašavanja. Sledeći korak koji je jako bitan i ne smete ga preskočiti jeste, search engine optimizacija ili SEO.

Optimizacija za pretraživače (SEO) je ključni aspekt digitalnog marketinga jer pomaže da se poveća vidljivost web sajta ili landing page-a na strani sa organskim rezultatima pretraživača ili takođe poznatoj kao SERP.

SEO je proces optimizacije dizajna, sadržaja i strukture veb-sajta kako bi ga pretraživači, a na kraju i korisnici koji pretražuju određene ključne reči ili fraze, lakše pronašli. Optimizacijom svog sajta možete povećati broj ljudi koji pronalaze i posećuju vašu veb stranicu preko pretraživača kao što su Google, Bing ili Yahoo, pa čak i Instagram, TikTok, Youtube ili Pinterest, tako je, dobro ste čuli, i na tim platformama se radi SEO.

Na primer, kada korisnik unese upit u pretraživač, Google koristi skup algoritama da odredi koji su web sajtovi, blogovi, slike ili Youtube videi najrelevantniji za taj upit. Optimizacijom vaše veb stranice, možete poboljšati rangiranje na SERP-u iliti što je u narodu poznatu, da budete prvi na Google-u, ili bar što bliže prvoj poziciji na Google-u, što može dovesti više organskog saobraćaja. Kao rezultat, ovo može dovesti do povećanja prodaje, potencijalnih klijenata i povećanju celokupne jačine vašeg brenda, kao i profita što je verujem i poenta celog bizisa.

Efikasan SEO pristup uzima u obzir niz različitih faktora, uključujući ključne reči, meta tagove, kvalitet i korisnost sadržaja (tj da li je vaš tekst od korisiti čitaocima ili ne), strukturu web sajta, brzine sajta, koliko drugih relevantnih sajtova preporučuje tj linkuje vaš sadržaj tj backlinkovanje i još mnogo toga. Uključivanjem pravih ključnih reči u content i meta oznake, kao i ostali tehnika možete učiniti vaš veb sajt najrelevantnijim rešenjem i povećati šanse da se pojavi u rezultatima pretrage za te ključne reči i tu potrebu koji ljudi žele da podmire.

Posedovanje dobro struktuirane veb stranice sa dizajnom prilagođenim korisniku (UI) i kvalitetnim sadržajem može poboljšati korisničko iskustvo (UX), što takođe može pomoći da se poboljša rangiranje vaše veb stranice na pretraživačima. Kako se pretraživači fokusiraju na pružanje najboljeg mogućeg iskustva korisnicima, oni daju prioritet onim sajtovima koji su jednostavni za navigaciju, brzo se učitavaju i prilagođene su mobilnim uređajima.

Kako naći klijente pomoću metode #4

Još jedan važan aspekt digitalnog marketinga je plaćeno oglašavanje. Plaćeno oglašavanje, takođe dosta poznato i kao oglašavanje sa plaćanjem po kliku iliti Pay Per Click tj. PPC, je oblik onlajn oglašavanja na Google-u gde preduzeća plaćaju naknadu svaki put kada se klikne na jedan od njihovih oglasa.

Platforme kao što su Google i Facebook (koje su najzastupljenije medju advertajzerima) vam omogućavaju da uz pomoć plaćenih uglasa doprete do ciljane publike sa preciznošću i po relativno niskoj ceni (naravno, ako radite kako treba, oglasi znaju biti veoma skupi i neprofitabilni ako se ne radi dobro). Plaćeno oglašavanje može biti moćno sredstvo za povećanje poseta sajta i prodaje, ali je važno razumeti kako da podesite i pokrenete, a kasnije i održavate efikasne i profitabilne kampanje.

Jedna od glavnih prednosti plaćenog oglašavanja je ta što može pomoći da se brzo i efikasno poveća saobraćaj i prodaja na vašoj veb stranici. Za razliku od SEO-a, kome mogu biti potrebno i nekoliko meseci da se vide rezultati, PPC oglašavanje može da generiše trenutne rezultate. Pokretanjem efikasnih PPC kampanja, online biznisi mogu da povećaju svest o brendu i podstaknu konverzije tako što će doći do pravih ljudi, u pravo vreme, sa pravom porukom, ponudom ili rešenjem.

Još jedna prednost PPC oglašavanja je ta što pruža visok stepen kontrole i fleksibilnosti nad vašim marketinškim budžetom. Možete da podesite dnevni ili mesečni budžet i da pratite učinak svoje kampanje u realnom vremenu, što vam omogućava da optimizujete svoje kampanje i merite njihov ROAS tj povraćaj u odnosu na ulaganja, uz mogućnost da u skladu s tim prilagodite svoje ciljanje, ključne reči i kreativu ili tekst oglasa.

Pored toga, platforme za PPC oglašavanje takođe pružaju detaljnu analitiku i metrike, koja može pružiti uvid u ponašanje publike, performanse oglasa, broj prodaja i stopu konverzije itd. Ovo može pomoći preduzećima da identifikuju koje strategije i taktike funkcionišu a koje ne i donesu prave odluke o tome kako da poboljšaju svoje kampanje kako bi donosile još bolje rezultate.

Kako naći klijente pomoću metode #5

Sledeći važan aspekt digitalnog marketinga je content marketing ili u bukvalnom prevodu, sadržajni marketing. Šta je content marketing i kako naći klijente ili kako povećati prodaju pomoću te marketinške metode? Content marketing je proces stvaranja i distribucije kvalitetnog i relevantnog sadržaja kako bi se privukla i angažovala jasno definisana publika sa ciljem postizanja neke željene akcije od strane korisnika, bilo da je to ostavljanje emaila ili prodaja. Kreiranjem vrednog sadržaja koji pruža mnogo korisnih saveta i informacija vašim čitaocima, možete se izgraditi kao autoritet od poverenja u svojoj industriji i povećati svoju prepoznatljivost.

Visokokvalitetni sadržaj može imati različite oblike kao što su postovi na društvenim mrežama, članci na blogu, infografici, video snimci, webinari, ebookovi, podkasti i još mnogo toga. Redovnom proizvodnjom kvalitetnog i relevantnog sadržaja možete pomoći da poboljšate rangiranje na pretraživačima, privučete više čitaoca, pridobijete nove klijente, povećate prodaju i izgradite se kao stručnjak u svojoj niši.

Content marketing vam takođe omogućava da se povežete sa svojom ciljnom publikom na mnogo višem nivou, tako što ćete im pružati edukativne i informativne savete koje mogu da primene u rešavanju svojim problema sa kojima se susreću. Ako je to što ste im preneli imalo efekta, oni će vam biti duboko zahvalni i zaslužićete njihovu pažnju i lojalnost. Ovo može dovesti do još veće interakcije sa korisnicima, još većoj lojalnosti ka vašem brendu i većem poverenju vaše ciljne publike gde ćete dostići najviši oblik marketinga, a to je preporuka zadovoljnih korisnika od usta do usta, što je zasebna tema koju ću obraditi u nekom od narednih videa.

Kako naći klijente pomoću metode #6

Email marketing ili kao što samo ime kaže, marketing putem e-pošte je moćan alat za preduzeća svih veličina, jer vam omogućava da se povežete sa svojom ciljnom publikom na mnogo dubljem i personalizovanijem nivou. Kako naći klijente ili kako povećati prodaju pomoću email marketinga?Pravljenjem liste zainteresovanih pretplatnika, možete im redovno slati poruke, što može pomoći u povećanju svesti o brendu, generisanju potencijalnih klijenata i povećanju prodaje.

Jedna od glavnih prednosti marketinga putem email je da pruža direktnu komunikaciju sa vašom publikom. Za razliku od drugih kanala digitalnog marketinga, kao što su društvene mreže, email marketing vam omogućava da šaljete ciljane poruke direktno u inbox vaše publike, što povećava verovatnoću da će ona videti vaš sadržaj i da ostvarite dublju interakciju. Pored toga, omogućava vam da pratite i nadgledate učinak svoje email kampanje pomoću metrika kao što su open rate, click through rate i conversion rate.

Email marketing je takođe veoma jeftin način da dođete do velikog broja ljudi. I za razliku od pratilca na društvenim mrežama, vi zapravo posedujete email listu, i nikada je ne možete izgubiti kao što to može da se desi na društvenim mrežama. Nikada ne znate kada može da se desi da vam Facebook ili Instagram blokiraju naloge, i svi vaši napori padaju u vodu. Sa email listom uvek možete da odete na drugi email software i nastavite gde ste stali.
Email marketing takođe omogućava visok stepen automatizacije i personalizacije, što olakšava kreiranje i slanje personalizovanih poruka određenim segmentima vaše publike na osnovu njihovih interesovanja, ponašanja i istorije kupovine.

Stvaranjem liste pretplatnika i redovnom komunikacijom sa njima putem emaila, možete uspostaviti osećaj poverenja i kredibiliteta. Takođe možete da negujete potencijalne klijente slanjem niza automatizovanih poruka koje pružaju više informacija o vašim proizvodima ili uslugama.

Kako naći klijente pomoću metode #7

Voleo bih da shvatite da digitalni marketing nije kratoročna stvar, već kontinuirani proces. Nije sprint, već maraton. Nije veza na jednu noć, već brak. Tako da, ako se pitate kako nači klijente ili kako povećati prodaju, onda redovno analizirajte i merite performanse svojih kampanja i prilagođavajte se u skladu sa tim. Koristite alate za merenje analtike kao što je Google analitika za praćenje saobraćaja na web sajtu, analitiku društvenih mreža za praćenje engagement rate-a vaših profila, kao i analitiku softvera za email marketing za praćenje stope otvaranja i učestalosti klikova poslatih emailova.

Praćenje podataka je suštinski deo svake digitalne marketinške strategije, jer omogućava preduzećima da analiziraju i mere učinak svojih kampanja. Redovnim praćenjem i analizom podataka preduzeća mogu da steknu dragocene uvide u to šta funkcioniše, a šta ne, i da u skladu sa tim izvrše neophodna prilagođavanja. Ovo može drastično pomoći u optimizaciji daljih marketinških aktivnosti i poboljšanju povraćaja u odnosu na uloganja tj ROI-a.

Alati za analitiku kao što je Google analitika pružaju obilje informacija o saobraćaju na web stranicama, uključujući koliko ljudi posećuje sajt, odakle dolaze i koje stranice posećuju. Ovi podaci se mogu koristiti za identifikaciju obrazaca, praćenje performansi i optimizaciju dizajna i sadržaja veb stranice. Google analitika takođe pruža informacije o stopama konverzije i ponašanju korisnika, koje se mogu koristiti za poboljšanje korisničkog iskustva i povećanje broja konverzija.

Pored analitike veb stranice, biznisi bi takođe trebalo da prate svoj metrike na društvenim mrežama. Platforme kao što su Facebook, Linkedin ili Instagram imaju ugrađenu analitiku koja pruža informacije o lajkovima, deljenjima, komentarima i rastu broja pratilaca. Ovi podaci se mogu koristiti da se identifikuje koji sadržaj donosi dobre rezultate kod vaše publike i na osnovu tih nalaza možete da znate kako da poboljšate vašu strategiju nastupa na društvenim mrežama.

Email marketing softveri takođe pružaju mogućnosti praćenja podataka, kao što su stopa otvorenja poruka i odnost klikova, koje se mogu koristiti za identifikaciju uspeha email kampanje i da smernice za dalju optimizaciju vaše email marketing strategije.

Kako naći klijente pomoću BONUS metode #8:

Kao bonus bih dodao nešto što se zove MASTERMIND, to je pojam koji je popularizovao poznati književnik Napoleon Hill u knjizi „Misli i obogati se“. Napoleon Hill je intervjuisao veliki broj uspešnih biznismena i preduzetnika svog vremena koji su ostavili značajan trag do današnjih dana, i saznao je da je ova metoda jedna od ključnih za postizanje uspeha u biznisu. Pitate se kako naći klijente ili kako povećati prodaju pomoću Mastermind metode? Prvo da odgovorimo šta je Mastermind prvo?

Mastermind predstavlja grupu pojedinaca istomišljenika koji se okupljaju da dele ideje, nude podršku i jedni druge drže odgovornim kako bi postigli zajednički cilj. Koncept je zasnovan na ideji da kolektivno znanje i iskustvo grupe mogu dovesti do većeg uspeha za svakog pojedinačnog člana ili celokupnog biznisa.

Kada je u pitanju razvoj uspešnog poslovanja, neophodna je jaka marketinška strategija. Međutim, mnogi vlasnici biznisa se muče da sami razviju i izvrše efikasan marketinški plan. Ovo je trenutak gde marketinška agencija može da igra ključnu ulogu u „mastermind“ pristupu.

Baš kao što mastermind grupa okuplja raznoliku grupu pojedinaca sa različitim veštinama i iskustvima kako bi postigli zajednički cilj, marketinška agencija okuplja tim stručnjaka sa različitim specijalizacijama da kreira i izvrši sveobuhvatan marketinški plan za podizanje klijentovog biznisa na viši nivo.

Marketinška agencija može da pruži širok spektar usluga, od istraživanja tržišta i analize ciljne publike do brendiranja, oglašavanja i SEO-a, content marketinga, itd. Oni takođe mogu pomoći u praćenju i merenju rezultata marketinških kampanja i sve ostale gore navedene metode. Ovo omogućava vlasnicima preduzeća da se usredsrede na svoj posao i ono čime treba da se bave, kao što su razvoj proizvoda i usluga korisnicima, dok marketinški aspekt poslovanja prepuštaju stručnjacima.

Radeći sa marketinškom agencijom, vlasnici preduzeća takođe mogu imati koristi od kolektivnog znanja i iskustva tima agencije. Ovo može dovesti do efikasnijih marketinških strategija, inovativnijih proizvoda i usluga i veće odgovornosti i motivacije.

Pored toga, angažovanjem marketinške agencije, preduzetnici mogu dobiti pristup najnovijim alatima, tehnologijama i trendovima u marketinškoj industriji, što može pomoći da ostanu ispred konkurencije i efikasnije dopru do ciljne publike što će im definitivno doprineti odgovru na pitanja kako naći klijente ili kako povećati prodaju.

Ukratko, kao što je mastermind pristup moćna strategija koja može pomoći vlasnicima preduzeća da unaprede svoje kompanije i postignu veći uspeh, rad sa marketinškom agencijom je suštinski element za kreiranje i izvršenje efikasnog marketinškog plana. Marketinška agencija može da pruži neophodnu podršku, stručne smernice i resurse za podizanje poslovanja na viši nivo dok se vlasnici biznisa fokusiraju na ono što rade najbolje i tako zajedničkim snagama, svaka na svom polju, razvijaju biznis vrtoglavom brzinom.

Zaključak:

U zaključku, digitalni marketing je od suštinskog značaja za svaki biznis koji želi da raste i uspe u digitalnom svetu. Izgradnjom snažnog prisustva na internetu sa dobro dizajniranom web stranicom, aktivnim prisustvom na društvenim mrežama, redovnom optimizacijom sadržaja na Google-u i drugim search engine platformama, plaćenim oglašavanjem, content marketingom, email marketingom i tako dalje, možete povećati svoju prepoznatljivost, ojačati svoj brend, privući više poseta na svoju webstranicu i samim tim ste pomogli sebi da odgovorite na pitanja kako naći klijente ili kako povećati prodaju.

Nadam se da vam je ovaj blog post bio koristan i ohrabrujem vas da preduzmete akciju i počnete da primenjujete sve ove strategije već danas. Ako imate bilo kakva pitanja ili želite nešto da dodate, slobodno pišite u komentarima. Sve najbolje i prijatan dan želim.

Šerujte na društvenim mrežama:

Ukoliko vam se dopao ovaj sadržaj, podelite ga na društvenim mrežama, sa svojim prijateljima, kako bi još neko saznao nešto korisno iz oblasti digitalnog marketinga. Hvala!

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Email

Prijavite se na naš
ultra koristan newsletter

Nemojte propustiti najnovije vesti i savete iz sveta digitalnog marketinga koje će vam sigurno mnogo značiti u razvoju vašeg online biznisa.

* Emailove ćemo slati na vašu email adresu s'vremena na vreme tokom meseca.